logo-balo-istirakler2

BALO, LOJİSTİK SEKTÖRÜNE DEMİR YOLU AĞIRLIKLI İNTERMODAL TAŞIMACILIK HİZMETİ SUNMAKTADIR. 2011 YILINDA TÜRKİYE’NİN ÇATI SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜ OLAN TOBB TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİNİN ÖNCÜLÜĞÜ VE KATILIMINDA, TÜRKİYE’NİN BİRÇOK YÖRESİNDEN, ODA, BORSA VE ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNİN İŞTİRAKİ İLE 94 ORTAKLA KURULMUŞ VE YAPILAN SERMAYE ARTIRIMI İLE BİRLİKTE 2014 YILINDAN İTİBAREN 118 ORTAĞA ULAŞMIŞTIR.

UTIKAD ULUSLARARASI TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK HİZMET ÜRETENLERİ DERNEĞİNİN DE ORTAĞI OLDUĞU ŞİRKETİMİZ BALO’NUN KURUMSAL YAPILANMA HAZIRLIKLARI 2012 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMİŞ VE 2013 YILINDA LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE YER ALAN NAKLİYECİ VE FORWARDER FİRMALARA BLOK TREN İLE YÜK TAŞIMACILIĞI HİZMETİNİ SUNMAYA BAŞLAMIŞTIR. BALO, TÜRKİYE SANAYİCİ VE TİCARET ADAMLARININ LOJİSTİK SEKTÖRÜNE ÖNEMLİ BİR YATIRIMIDIR.

ULUSLARARASI TARİFELİ BALO BLOK TRENLERİ İLE DAHA ÇOK PROJE BAZLI VEYA KONTRAT LOJİSTİĞİ OLARAK DÖNEMSEL GERÇEKLEŞTİRİLEN DEMİR YOLU TAŞIMACILIĞINI, KONTEYNER-VAGON YATIRIMLARI İLE OLAĞAN VE SÜREKLİ BİR HİZMET HALİNE GETİRİLMİŞTİR.

ANADOLU-AVRUPA ARASINDA HAFTADA 3 KARŞILIKLI BLOK TREN ÇIKARILMAKTA VE HAFTANIN HER GÜNÜ SEVKİYAT HEDEFLENMEKTEDİR. DOĞU AVRUPA İÇİN MACARİSTAN’DAKİ SOPRON TERMİNALİNE, KUZEY ALMANYA VE BENELUX ÜLKELERİ İÇİN DUİSBURG VE ORTA ALMANYA İÇİN LUDWİGSHAFEN TERMİNALLERİ İLE GÜNEY ALMANYA’DA GİENGEN TERMİNALİNE ULAŞILMAKTA VE DUİSBURG-TEKİRDAĞ ARASINDA İHRACATTA 6 GÜN VE İTHALATTA 5 GÜN TRANSİT SÜRE İLE ÇALIŞILMAKTADIR.

BALO LOJİSTİK SEKTÖRÜNE NAVLUN, HACİM, EKİPMAN, TRANSİT SÜRE VE İZLENEBİLİRLİK AVANTAJLARI İLE NÖTR BİR OPERATÖR OLARAK KATKI SAĞLAMAKTA; ÖZELLİKLE ÇEVRECİ, EKONOMİK, DAKİK VE GÜVENLİ BİR SİSTEM OLARAK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK BEKLENTİSİNİ DESTEKLEMEKTEDİR.

BALO PROJEMİZİN İNOVASYONEL YÖNLERİ;

YÜKLERİN ANADOLU’DAN DEMİR YOLU İLE TOPLANMASI;

MEVCUT DURUMDA KULLANILAN ANADOLU’DAN GELİP, İSTANBUL BOĞAZINI GEÇEREK AVRUPA’YA ULAŞAN ESKİ DEMİR YOLU ROTASINA ALTERNATİF OLARAK, MARMARA DENİZİNİ BANDIRMA-TEKİRDAĞ ARASINDA TREN FERİSİ İLE GEÇİLEN YENİ BİR ROTA OLUŞTURULMASI;

AVRUPA’YA, ANADOLU’DAKİ 10 FARKLI NOKTADAN TARİFELİ BLOK TREN SEFERLERİNİN BAŞLATILMASI;

HER SEFERDE DAHA FAZLA YÜK TAŞIMA İMKANI SAĞLAYAN 45’ PW HC KONTEYNERLERİN TAŞIMALARDA KULLANILACAK OLMASIDIR.

 

logo-gti-istirakler2

2005 YILINDA, TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ İLE 137 ODA VE BORSANIN ORTAKLIĞI İLE KURULAN GÜMRÜK VE TURİZM İŞLETMELERİ TİCARET A.Ş. (GTİ) “YAP-İŞLET-DEVRET” MODELİ ÇERÇEVESİNDE SINIR KAPILARINI MODERNİZE ETMEKTEDİR. FAALİYETLERİNE; HABUR SINIR KAPISI’NIN MODERNİZASYONU İLE BAŞLAYAN GTİ, SIRASIYLA CİLVEGÖZÜ, SARP, HAMZABEYLİ, KAPIKULE VE NUSAYBİN SINIR KAPILARININ DA YENİDEN YAPIMLARININ HIZLA TAMAMLANMASIYLA DEVAM ETMİŞTİR. “YAP-İŞLET-DEVRET” MODELİ İLE KARA SINIR KAPILARININ MODERNİZASYONUNUN TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA İLK VE TEK UYGULAYICISI OLAN GTİ, PROJELERİNE TÜRKİYE’DEKİ DİĞER SINIR KAPILARI İLE HIZ KAZANDIRMAKTADIR. YOLCULARIN HER TÜRLÜ İHTİYACINA CEVAP VERMEKTE OLAN YİYECEK-İÇECEK MEKANLARI, BANKALAR, HEDİYELİK EŞYA VE GÜMRÜKSÜZ SATIŞ MAĞAZALARI EN MODERN ŞEKİLDE HİZMET VERMEKTEDİR. BU ÇERÇEVEDE, GTİ TARAFINDAN SADECE TİCARİ ALANLAR İŞLETİLMEKTE OLUP, GÜMRÜK VE PASAPORT KONTROLÜ GİBİ HER TÜRLÜ İDARİ İŞLEM İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARI TARAFINDAN YAPILMAYA DEVAM ETMEKTEDİR.

YENİLEME KAPSAMINDA; İDARİ VE TİCARİ BİNALAR, GİRİŞ-ÇIKIŞ KONTROL ÜNİTELERİ, ARAMA HANGARLARI, KAÇAK EŞYA DEPOLARI, PERONLAR, KANTARLAR, SOSYAL TESİSLER, TIR PARK ALANLARI İNŞA EDİLMİŞTİR. X-RAY ARAÇ TARAMA SİSTEMLERİ, KARTLI GEÇİŞ SİSTEMLERİ, KAPALI DEVRE KAMERA VE GÜVENLİK SİSTEMLERİ EN MODERN HALLERİYLE UYGULANMIŞTIR. BU YATIRIMLARIN TAMAMI GTİ’NİN ÖZ KAYNAKLARINDAN KARŞILANMIŞTIR.

MODERNİZASYON PROJELERİNİN YÜKSEK FİNANSMAN YÜKÜNÜ ÜSTLENMEKLE BERABER, EKSTRA VERGİ GELİRİ DE YARATAN GTİ, SINIR KAPILARINDAKİ VERİMLİLİĞİ ARTTIRARAK DIŞ TİCARETİN GELİŞMESİNE KATKI SAĞLAMAKTADIR. SINIR KAPILARINDA SAATLER SÜREN BEKLEMELER DAKİKALARA İNMİŞ VE KİLOMETRELERİ BULAN ARAÇ KUYRUKLARININ ÖNÜNE GEÇİLMİŞTİR. ARAÇ VE YOLCU GEÇİŞ SÜRELERİ DÖRT KAT HIZLANMIŞ OLUP, YILDA 3,5 MİLYON ARACA VE 10 MİLYONUN ÜZERİNDE YOLCUYA HİZMET VERİLMEKTEDİR.

TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ VE GTİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN BU PROJELERİN TEMEL HEDEFLERİ GÜMRÜK KAPILARINDA;

TRAFİK AKIŞININ RAHATLATILMASI VE HIZLANDIRILMASI

GÜMRÜK İŞLEM SÜRELERİNİN HIZLANDIRILMASI

ULUSLARARASI STANDARTLARDA HİZMET SUNULMASI

SINIR KAPILARININ İMAJININ POZİTİF YÖNDE DEĞİŞTİRİLMESİ VE ÜLKEMİZİN TANITIMIDIR.

MODERNİZASYONLA BİRLİKTE SAĞLANAN TEKNİK İMKANLAR, YASA DIŞI MAL VE İNSAN KAÇAKÇILIĞIYLA ETKİN BİR MÜCADELE İMKANI VERECEKTİR.

 

logo-teknokent-istirakler2

-ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ÜYELERİ VE ÖZEL SEKTÖR KURULUŞLARININ BİLİMSEL ARAŞTIRMA, TEKNOLOJİ GELİŞTİRME VE YENİLİKÇİLİK FAALİYETLERİNİ DESTEKLEYEREK AR-GE KÜLTÜRÜNÜN YAYGINLAŞMASINA KATKIDA BULUNUR.
-SANAYİ KURULUŞLARININ ÜNİVERSİTELERLE VE ARAŞTIRMA KURUMLARIYLA ULUSAL – ULUSLARARASI İŞBİRLİĞİ OLUŞTURMALARINA KATKIDA BULUNUR.
-TEKNOKENT BÜNYESİNDE ÖZEL SEKTÖR KURULUŞLARININ ARAŞTIRMA, TEKNOLOJİ GELİŞTİRME FAALİYETLERİNİ GERÇEKLEŞTİREBİLECEĞİ ALT YAPIYI SAĞLAR.
-KULUÇKA MERKEZİNDE YENİ ŞİRKETLERİN KURULUŞ VE BÜYÜMESİNİ DESTEKLEMEK. ÖZEL SEKTÖR KURULUŞLARINA TEKNOLOJİ TRANSFER MERKEZİ OLANAKLARI İLE RİSK PAYLAŞIMLI DESTEK SAĞLAYAN KÖPRÜ KURULUŞ OLMAKTADIR.