Page 51 - KTSO Vizyon'19
P. 51
gelmelerinin amaçlandığı UR-GE pro-
jesi kapsamında Kırıkkale’de
gerçekleştirilen firma ziyaretlerinde
projeye katılan firmalarla birebir
görüşmeler yapıldı. Görüşmelerde
firmaların kurumsal yapıları, ürün yel-
pazeleri, personel durumları, üretim
ve satış durumları, stratejik hedefleri
gibi konular hakkında bilgiler alındı.
Yapılan bu görüşmelerde toparlanan
bilgiler doğrultusunda hazırlanacak
raporla projenin yol haritasının
çizileceğini ifade eden proje uzmanı
Zeynep Boysal, Kırıkkale’de üretilen
ya da dağıtımı yapılan birçok kalem Yapılan firma ziyaretlerinin oluşturma, dünyada, Türkiye’de
ürünün dış pazarda kolaylıkla ardından proje uzmanları ve bölgede sektörün durumu,
satılabilecek ürünler olduğunu belirtti. Zeynep Boysan ve Kerim hedef ülke belirleme yöntemleri
URGE projesinin daha önce dış Boysan tarafından hazırlanan gibi konularda katılımcılar bil-
pazarlara açılmamış firmalar için büyük analiz raporları Kırıkkale Ticaret gilendirildi. Tarım ve gıda ile
bir fırsat olduğuna dikkat çeken ve Sanayi Odasında ilgili tüm ticari faaliyetleri kap-
Boysal, 3 yıl sürecek proje kapsamında gerçekleştirilen Odak Grup sayan projenin temel amacının
katılımcı firmaların yapacakları tüm Toplantısında katılımcı firmaların Kırıkkale ve Kırşehir’de bu sek-
harcamaların yüzde 75’inin devlet yetkilileri ile paylaşıldı. Projenin törlerde faaliyet gösteren oda
tarafından karşılanacağını hatırlattı. bel kemiği ihtiyaç analizi üyesi işletmeleri ihracat yapa-
Kırıkkale’den SevTaş, Selenler Gıda, sürecinin sağlıklı tamamlan- bilir hale getirmek, ihracat
Çiçek Hayvancılık, Akçay Kolonya, abilmesi için son derece önemli yapanların da hacmini
Ankara Yem, Emniyet Sanayi, olan Odak Grup Toplantısında genişletmek olduğunu ifade
Köseoğlu Kükürt, Hakan Güney, Şahin kümeye dahil firmaların analiz eden TSO Genel Sekreteri Ah-
Dizel ve Altınok Tarım firmalarının sonuçlarının yanı sıra alt sek- met Şerbetçioğlu, projenin tüm
katıldığı projeye Kırşehir’den dahil törler, önerilen eğitim ve katılımcı firmalara dış Pazar
olan firmalarla yapılacak danışmanlık hizmetleri, projenin kapılarını açacağına inancının
görüşmelerden sonra ihtiyaç analizi amaç ve hedefleri, ortak vizyon tam olduğunu ifade etti.
süreci tamamlanmış olacak.
49