Page 41 - KTSO Vizyon'19
P. 41

6 MiLYARLIK ‘EFSANE CUMA’



                                                        Birleşmiş Markalar Derneği (BMD)  tronik  ticaretin  değişikliklerini
                                                        Başkanı Sinan Öncel de AVM’lerde- hissedeceğiz. Mağazadan alışveriş
                                                        ki kiranın dövizden TL’ye çevrilme- büyümesi çok küçük ama geçen
                                                        sine ilişkin “En büyük şikayetimiz  yıl  elektronik  ticaret  büyümesi
                                                        kiranın  hangi  para  cinsinden   yüzde 30-35’ti. Efsane Cuma’da
                                                        olmasından öte, öngörülebilir bütçe  kredi kartıyla alışveriş 3,4 milyar
                                                        yapamamaktı. Kararnamenin çok     TL’den 4,7 milyar TL’ye çıktı. Tah-
                                                        olumlu etkilerini gördük” dedi. Ön- minimiz toplam rakamın 6 milyara
                                                        cel şöyle konuştu: Gündemimizin   geldiği yönünde. Duyurular dalgası
                                                        en  önemli  maddesi  elektronik   müşteriyi bekletiyor. O da  perak-
                                                        ticaret... Önümüzdeki üç yıl elek- endenin akışını olumsuz etkiliyor.






             AVM doygunluğu nedeniyle yeni yatırım  lerin işletmelere yansıtılacağı bir düzen- 40-50’lere varan artışlar oldu. Gelecek
             beklemiyoruz” dedi.                   leme üzerinde de çalışıyoruz.          beş yılda iyi gıda, iyi tarım konuşulacak.
                                                                                          Bilinçli tüketici biz restorancıları hizaya
             Mevcut  AVM’lerin  sürdürülebilirliğinin  Türkiye  Alışveriş  Merkezleri  ve  Perak- sokacak. Zor bir sektör olduğu için 100
             en öncelikli konu olduğunu vurgulayan  endeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim  çalışandan 90’ı bir yılda işini değiştiriyor.
             Altaş, şöyle devam etti: AVM’lerimizde  Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu:
             fonksiyon değişikliği yapılmadığı sürece  Modern perakende üçüncü çeyrek itibarıyla  Kategori  Mağazacılığı  Derneği  (KMD)
             büyük sorunlarımızın olduğunu hepimiz  yüzde 5’lik bir büyümeyi ortaya koydu,  Başkanı Yenal Gökyıldırım: 100 milyar
             biliyoruz. Bunların sadece bir AVM değil  muhtemelen yılı yüzde 6 ve 7’lerde kap- TL’lik  ciromuz  var.  Evlenme  ve
             teslim  noktası,  yeme-içme  merkezi,  atma  potansiyelini  taşıyor.  2020’de  boşanmalar bizi etkiliyor. Evlenmelerin
             sosyal, kültürel, ihracat merkezi olması  Türkiye’de  yüzde  3’ler  mertebesinde  düşeceğini bekliyorduk ama boşanmalar
             yönünde  önemli  adımlar  atmamız     büyüme bekleniyor. Enflasyon tek hanede  bile azaldı. Önümüzdeki dönemde pek
             gerekiyor. Birçok AVM’mizde fonksiyon  kalırsa 2020’de modern perakende yüzde  çok ertelenen talep dönüp gelecek ve
             değişikliği başladı. Zorlu ve Büyükdere  10 büyüme getirir. 2020’den beklentimiz  artan evlenme ile geciken boşanmalarla
             Caddesi’ndeki birçok AVM’de hissede-  çok  olumlu.  Perakende  anormal  hızda  sektör eski hareketini kazanacak. Bunu
             biliyor tüketici. Anadolu’ya da yaymamız  değişiyor. Dijitalleşme gerekiyor. Çevreci  ağustos  ayından  bu  yana  görmeye
             gerekiyor. Elektronik ticaret bizi tehdit  olmayan şirketler müşteri tarafından red- başladık. Tüm Restoranlar ve Turizmciler
             eder duruma geldi ama işbirliği yaparak  dedilecek.                          Derneği  (TÜRES)  Genel  Başkanı  Ra-
             bunu  lehimize  döndürebiliriz.  Mesela                                      mazan Bingöl: Yeme-içmede dünyadan
             lokal-sanal  AVM  projeleri  ile  bunun  Turizm  Restaurant  Yatırımcıları  ve  üç sıfır öndeyiz. Gastronomi ile nitelikli
             desteklenmesi  gerektiğini  düşünüyor,  İşletmecileri Derneği (TURYİD) Yönetim  turist  çekebiliriz.  Her  şey  dâhil  100
             lokal-sanal AVM’lerin oluşturulması pro- Kurulu Başkanı Kaya Demirer, 25 milyar  dolar  harcayan  turiste  mi  bakacağız,
             jesini çalışıyoruz. Kanuni mevzuatla ilgili  TL’lik sektörün yüzde 15-16 büyüdüğünü  kişi başı bin dolar harcayan turiste mi?
             de  çalışmalar yürütüyoruz. Borçlar ka- belirterek,  şöyle  konuştu:  Gelecek  yıl  Kişi başı 2-3 bin dolar harcayan turisti
             nununda yeni bir ayrım yapılarak ticari  yüzde  20  büyüme  bekliyoruz.  Vergi  hedeflememiz lazım. Sektöre giren 100
             olan  olmayan  gayrimenkul  ayrımının  artışı bizi uygun fiyata ürün sunumunda  firmanın 70’i bir yılda batar. Herkes gir-
             yapılması gerektiğini savunuyoruz. Gider- cambazlığa itiyor. Girdilerimizde yüzde  ince batma oranı yüzde 80’e çıkar.


                                                                                                                       39
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46